powrót do www.waterjet.org.pl
waterjet.org.pl Strona Główna waterjet.org.pl


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Admin
2011-02-18, 11:23
Poradzcie jak wyciąć?
Autor Wiadomość
Tuti 
Omax 55100/P4055V


Wiek: 38
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 94
Wysłany: 2009-12-07, 17:01   Poradzcie jak wyciąć?

Dostałem zlecenie na cięcie szkła 5mm. Musze w nim wycinać otwory 2mm i prawie za każdym razem mam pęknięcia, uszczerbienia w obrębie otworu.
Mam maszynę Omaxa 55100 z pompą 30, a widzę że tu koledzy mają podobne urządzenie.
 
     
Jarek 
power of water

Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 43
Wysłany: 2009-12-08, 08:36   

Witam

Proszę o więcej danych. Po pierwsze czy masz włączone w oprogramowaniu odpowiednie opcje, czyli przebijanie przy niskim ciśnieniu i "kruchy materiał"? - zakładam, że tak ale dla pewności pytam. Druga sprawa to na czym leży szkło podczas wycinania. Jakiej głowicy używasz?

Pozdrawiam
Jarek
 
 
     
Tuti 
Omax 55100/P4055V


Wiek: 38
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 94
Wysłany: 2009-12-08, 17:30   

Opcje są powłaczane. Szkło próbowałem kłaść różnie, raz na styropianie, raz na płycie pilśniowej. Przy normalnym cięciu przy różnych kształtach nie ma problemu. Najwyżej jak się trafi odprysk przy przebijaniu to oddalam ścieżkę wejścia w odpad. Najgorzej jest właśnie z małymi otworami i to jeszcze w niewielkiej odległości od siebie.

Głowicy używałem i standardowej i Mini. Garnet też testowałem #80 i #120. Przy 120 jest lepsza powierzchnia po wycięciu, ale wolniej się tnie, wiec zostałem przy #80.
 
     
agama 

Wiek: 49
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 39
Wysłany: 2009-12-09, 21:40   

Witam!
Dowiedziałem się kilka dni temu od znajomego, że istnieje takie forum dla waterjetowców. Jestem nowicjuszem w tym temacie i mam nadzieję, że dowiem się tu wiele ciekawych rzeczy i pogłębię swoją wiedzę na temat ciecia wodą. Na początek mam takie pytanie. Czy ktoś może miał okazję ciąć taki materiał jak nylon. Dostałem zapytanie na wycięcie elementów w tym materiale, a nigdy nie spotkałem się z tym materiałem w realu. Nie wiem jaką ma on zdolność obróbczą i jak zachowuje się podczas cięcia. Jakby ktoś mi mógł pomóc będę wdzięczny.
 
     
nerc

Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 2
Wysłany: 2009-12-10, 19:22   

Witam,
my posiadamy odrobinkę starszą maszynę (8latka), ale szkło przebijamy na 500BAR, dzięki temu nie ma żadnych problemów z odpryskami. Na maszynie Omax spróbujcie pobawić się czasami otwarcia piasku i wody. Szkło wg. mnie pęka Wam, ponieważ za późno dociera piasek do dyszy.
FLOW ma taki patent, który zasysa piasek przed uruchomieniem strumienia.
 
     
Tuti 
Omax 55100/P4055V


Wiek: 38
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 94
Wysłany: 2009-12-11, 17:06   

nerc napisał/a:
Witam,
...Na maszynie Omax spróbujcie pobawić się czasami otwarcia piasku i wody. Szkło wg. mnie pęka Wam, ponieważ za późno dociera piasek do dyszy.
FLOW ma taki patent, który zasysa piasek przed uruchomieniem strumienia.


Właśnie próbowałem się pobawić nastawami. Jest już znacznie lepiej, ale jeszcze nie idealnie.
 
     
steveO 

Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 9
Wysłany: 2009-12-14, 10:44   

My na naszej maszynie przebijamy szkło na ok 1000Bar, dodatkowo programujemy falownik ABB, aby "acceleration spped", czyli takie wejście silnika we właściwe obroty wynosiło od 3 do 5 sekund (powoduje to, że w jakieś 5 sekund nasz silnik rozpędza się do NISKIEGO CIŚNIENIA). Tak jak pisze Nerc zmiana czasu otwarcia zaworu ze ścierniwem jest bardzo pomocna. Dzięki szybkiemu dostaniu się ścierniwa do tuby miksującej nasz strumień jest wzbogacony o potrzebny do przebicia materiał ścierny - garnet i odpowiednio agresywny, aby ten materiał w tym wypadku szkło (bądź też inne kruche materiały typu kamień, tworzywo, płytki ceramiczne) został błyskawicznie przebity na wylot. W przypadku, gdy przebijamy szkło, a ścierniwo dostarczane jest do tuby miksującej zbyt późno (po kilku sekundach) następuje popękanie, rozkruszenie i tym samym uszkodzenie miejsca przebicia. Powoduje się tak, dlatego, że strumień ubogi w ścierniwo w kontakcie z powierzchnią szkła nie jest wystarczająco silny by się przebić w danym miejscu i wtedy następuję odłamywanie się i kruszenie większych fragmentów szkła pod działaniem tej siły na większym obszarze. Zarówno Flow, Omax jak zapewne także inne maszyny do cięcia wodą jest w posiadaniu pewnych akcesoriów, które znacznie ułatwiają przebijanie kruchych materiałów. Omax używa Pull to Open Valve - czyli zawór do błyskawicznego przełączania zaworów On/Off w celu zmniejszenia ciśnienia minimalnego. W połączeniu z szybkim dostarczeniem ścierniwa do głowicy jest do idealny zestaw do przebijania kruchych materiałów.

motylek.JPG
Plik ściągnięto 23111 raz(y) 94,84 KB

otwory szklo2.JPG
Plik ściągnięto 23111 raz(y) 76,86 KB

_________________
Impossible is nothing...
 
 
     
steveO 

Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 9
Wysłany: 2009-12-14, 10:50   

Witam,

Jeśli chodzi natomiast o cięcie nylonu, mogę poradzić następująco:

Nylon jest tworzywem, którego zastosowanie jest bardzo szerokie. Stąd też występuje w różnej postaci (raz jest to tworzywo dość miękkie i elastyczne, innym razem – twarde i dość kruche). Dlatego należy wziąć pod uwagę kilka istotnych aspektów. Dla pewności materiał taki należy przebijać na niskim ciśnieniu (niższym niż ciśnienie robocze podczas samego procesu cięcia). Nie jest to materiał zbyt twardy, więc można pokusić się o wykonanie kilku prób przed cięciem w celu dobrania odpowiednio dużej prędkości posuwu głowicy (minimalizując czas cięcia) zachowując przy tym żądaną przez nas jakość powierzchni. W przypadku występowania drobnych rozprysków podczas przebijania można „pobawić się” czasami związanymi z dostarczaniem ścierniwa do dyszy.

Pozdrawiam :-D
_________________
Impossible is nothing...
 
 
     
agama 

Wiek: 49
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 39
Wysłany: 2009-12-14, 18:47   

Dzięki SteveO za podpowiedz. Jak dostanę materiał to spróbuję wykonać kilka prób wg Twoich wskazówek.
Ostatnio zmieniony przez Modo 2009-12-14, 22:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Tuti 
Omax 55100/P4055V


Wiek: 38
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 94
Wysłany: 2009-12-14, 22:57   

Cytat:
My na naszej maszynie przebijamy szkło na ok 1000Bar, dodatkowo programujemy falownik ABB, aby "acceleration spped"


steveO, na zdjęciu to jest szkło? Jeśli tak, to jakiej średnicy są otwory i jakiej grubości jest ten materiał?
 
     
steveO 

Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 9
Wysłany: 2009-12-15, 10:03   

Witam,

Tak jest to szklana płytka z otworami o średnicy fi 6mm. Grubość szkła z tego co pamiętam to 5mm. Wycięło się bez jakichkolwiek problemów :)
_________________
Impossible is nothing...
 
 
     
Tuti 
Omax 55100/P4055V


Wiek: 38
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 94
Wysłany: 2009-12-19, 19:58   

Teraz trafiło mi się cięcie nierdzewki 1 mm, obustronnie polerowana. Blacha z obu stron powlekana jest folią.

Najpierw chciałem ciąć to w stosie. Samo cięcie super, zarzuciłem 7 blach w stos.
Ale problem zaczął się jak zdarłem folię. Pojawia się efekt zapiaskowania w miejscach przebicia. A problem to o tyle, że klient zażyczył sobie że ma być maksymalnie dużo elementów z jednego arkusza i z tego powodu nie mam miejsca żeby zrobić bezpieczne przebicie.

Ma ktoś pomysł co z tym zrobić?
 
     
Tosiek

Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 3
Wysłany: 2009-12-20, 21:58   

steveO, na jakiej maszynie ciąłeś tą płytkę szklaną z otworami?? wygląda nieźle
 
     
steveO 

Wiek: 32
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 9
Wysłany: 2010-01-04, 15:38   

Witam,
Wszystkiego dobrego w nowym roku :)
Płytkę wyciąłem na maszynie Maxiem 1530. A Ty na jakiej maszynie pracujesz?
_________________
Impossible is nothing...
 
 
     
agama 

Wiek: 49
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 39
Wysłany: 2010-01-16, 00:12   

Słuchjacie

Dostałem zapytanie na wycięcie elementu z aluminium. To jest mały problem bo ciąć to potrafię, ale w elemncie o grubości 10 mm klient zażyczył sobie rowek o grubosci 0,8 mm i wchodzący w głąb materiału na głębokość 7 mm.

Czy ktoś mi pomoże i powie mi jak to można zrobić??
Jakich parametrów trzeba użyć żeby zrobić rowek a nie przebić się na wylot materiału??
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group