powrót do www.waterjet.org.pl
waterjet.org.pl Strona Główna waterjet.org.pl


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Admin
2011-02-18, 11:25
Grawerka na wodzie Omaxa
Autor Wiadomość
kali77 
inżynier waterjet


Wiek: 47
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 212
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-03-15, 08:57   

Staszek, Proponowałbym zainstalować sobie program na kompie i potestować parametry. Chociaż ostatecznie i tak trzeba na jakimś OMAX-ie to wypróbować. Możemy umówić się u jakiegoś klienta OMAX i porobić testy. Tylko nie wiem z jakiego miasta jesteś i gdzie będzie najbliżej.

Proponuję Priv. To ustalimy szczegóły.
_________________
www.borawskikrzysztof.blogspot.com
 
 
     
Paweł R. 
inżynier serwisu

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 65
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-03-15, 21:26   

Mi się zdaję, że Staszek nie ma OMAXA i chcę się bawi na innej maszynie. Owszem da się zakreskować i ustawić prędkość na żądaną grubość grawerki, ale to kupa roboty.
oprogramowanie OMAX robi to z automatu.
Staszek jeśli masz OMAx-a, napisz mi na priv z jakiej jesteś firmy, to prześle Ci link do najnowszego oprogramowania :-)
 
     
Aleksander08

Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 12
Wysłany: 2011-03-15, 22:27   

filmik o grawerowaniu OMAXA jest tu http://www.omax.pl/film,4.htm
 
     
Staszek 
od 2001r w branży

Wiek: 70
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Blok Wschodni
Wysłany: 2011-03-16, 12:48   

Paweł, nie posiadam Omaxa, ale wolnym czasie zrobię próby na swojej maszynie i dam znać jak to wyszło :)
 
     
Paweł R. 
inżynier serwisu

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 65
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-03-16, 17:12   

Staszek napisał/a:
Paweł, nie posiadam Omaxa, ale wolnym czasie zrobię próby na swojej maszynie i dam znać jak to wyszło :)

ale chcesz ręcznie kreskować cały obrazek, czy masz do tego program?
Pamiętaj, że w miejscach, gdzie głowica zmienia kierunek, maszyna zwalnia i może dojść do przebicia materiału.
 
     
Staszek 
od 2001r w branży

Wiek: 70
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Blok Wschodni
Wysłany: 2011-03-17, 14:09   

Załączam mały rysunek który pozwoliłem sobie dziś stworzyć na potrzeby testu grawerowania na waszych maszynach. Odstęp między liniami zrobiłem 0,8mm. W tej chwili nie mam możliwości przetestowania tego, dopiero w przyszłym tygodniu. Rysunek uczyniłem dziś więc jak ktoś ma wolne miejsce przerobowe to zachęcam do testowania. (Plik zzipowany, link na samym dole).

grawerka staszek t01 podglad 02.jpg
Grawerka Podgląd 02
Plik ściągnięto 15016 raz(y) 58,57 KB

grawerka staszek t01 podglad 01.jpg
Grawerka Podglad 01
Plik ściągnięto 15016 raz(y) 77,99 KB

grawerka staszek t01.zip
Grawerka plik dwg zzipowany
Pobierz Plik ściągnięto 758 raz(y) 19,7 KB

 
     
Paweł R. 
inżynier serwisu

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 65
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-03-17, 14:45   

Jestem ciekaw jak to wyjdzie, pamiętaj, że w miejscach, w których głowica przechodzi z linii poziomych do pionowych, maszyna zwalnia i może być różna głębokość grawerowania.
Oprogramowanie OMAX pozwala na utrzymanie stałej głębokości.
 
     
Giza 


Wiek: 45
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 2
Wysłany: 2011-03-17, 23:11   

A w jakim rodzaju materiału trzeba by to zrobić?
_________________
www.waterjet.blox.pl
 
     
Paweł R. 
inżynier serwisu

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 65
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-03-18, 10:39   

Giza napisał/a:
A w jakim rodzaju materiału trzeba by to zrobić?

Materiał w zasadzie dowolny, chociaż w kamieniu i drewnie jeszcze nie próbowałem.
Metale nadają się do tego idealnie.
 
     
Staszek 
od 2001r w branży

Wiek: 70
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Blok Wschodni
Wysłany: 2011-03-18, 10:45   

Paweł, jaką prędkość posuwu ustawiłbyś dla aluminium żeby zagłębić się na 1mm, a jaką dla czarnej stali?
 
     
Paweł R. 
inżynier serwisu

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 65
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-03-19, 14:36   

Staszek napisał/a:
Paweł, jaką prędkość posuwu ustawiłbyś dla aluminium żeby zagłębić się na 1mm, a jaką dla czarnej stali?

żeby odpowiedzieć na to pytanie musze wiedzieć jaką masz pompę, jaka wydajność, jaka kryza i tuba, oraz znać przepływ ścierniwa.
Ogólnie polecam kalkulator prędkości podawania np, można znaleźć na stronach KMT
 
     
Staszek 
od 2001r w branży

Wiek: 70
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Blok Wschodni
Wysłany: 2011-03-19, 15:59   

Powiedzmy ze ustawie:
- 300g/min
- 3500 bar
- 0,76 rurka
- 0,28 kryza

Co do kalkulatora KMT to tam niestety nie mają kalkulatora dla funkcji grawerowania. Czy mam po prostu przyjmowac normalne ciecie w jakosci "1" na grubosc 1mm?
 
     
Paweł R. 
inżynier serwisu

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 65
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-03-19, 18:46   

aluminium: 8952 mm/min

stal czarna: 2807 mm/min

na podstawie kalkulatora OMAX.
Należy pamiętać, że są to zalecane prędkości liniowe, w skomplikowanych kształtach może to nie dać pożądanego rezultatu, oprogramowanie omax jest oparte o model cięcia nowszy niż ten z kalkulatora.
 
     
kali77 
inżynier waterjet


Wiek: 47
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 212
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-09-30, 22:02   

A tak z ciekawości zapytam o tą grawerkę...

Czy wymyślono już dla tego praktyczne zastosowanie?
Czy dalej tylko sztuka dla sztuki?...
_________________
www.borawskikrzysztof.blogspot.com
 
 
     
Paweł R. 
inżynier serwisu

Wiek: 38
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 65
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2011-10-04, 17:21   

kali77 napisał/a:
A tak z ciekawości zapytam o tą grawerkę...

Czy wymyślono już dla tego praktyczne zastosowanie?
Czy dalej tylko sztuka dla sztuki?...


Właśnie praktyczne zastosowanie to tworzenie sztuki, bo nie sądzę żeby ktoś na częściach maszyn grawerował zdjęcie ukochanej ;-) chyba, że ktoś ma inny pomysł jak to można wykorzystać?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group