powrót do www.waterjet.org.pl
waterjet.org.pl Strona Główna waterjet.org.pl


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Admin
2011-02-18, 11:23
Poradzcie jak wyciąć?
Autor Wiadomość
Dekiel 

Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 98
Wysłany: 2010-01-23, 22:27   

Nylon cialem, ale po co do nylonu niskie ciśnienie? Mi nigdy nie pekal.
Tylko taka piana w wannie się robi nieprzyjemna.

Water jet jest do wycinania a nie do nacinania nic z tego nie wyjdzie. Jesli nie przetniesz na wylot to nie bedzie zadnej gwarancji glebokosci a jakosc fatalna.
_________________
Maszyna bez czowieka jest kupką złomu. www.kimla.pl
 
     
Henio

Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 1
Wysłany: 2010-01-29, 12:30   

Witam Wszystkich,
właściwie o maszynach waterjet wiem niewiele, w firmie nie posiadamy takiej maszyny- zlecamy usługi cięcia firmie zewnętrznej. Ostatnio pojawił się problem mamy do wycięcia szeliny szerokości 0,4mm z nierdzewki grubości 5mm. Firma z którą współpracujemy odmówiła ze wzgledu na to, że najmniejsza szczelina jaką mogą uzyskać to 0,8mm
Czy jest możliwe uzyskanie mniejszej szczeliny na maszynie typu waterjet?
 
     
Aszpen 
Aszpen

Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 9
Wysłany: 2010-03-20, 16:33   

Henio napisał/a:
Ostatnio pojawił się problem mamy do wycięcia szeliny szerokości 0,4mm z nierdzewki grubości 5mm. Firma z którą współpracujemy odmówiła ze wzgledu na to, że najmniejsza szczelina jaką mogą uzyskać to 0,8mm
Czy jest możliwe uzyskanie mniejszej szczeliny na maszynie typu waterjet?

W przypadku maszyny waterjet, na szerokość szczeliny największy wpływ ma średnica dyszy ściernej. Przykładowa standardowa dysza OMAX-a typu MAXJET to ø 0.76 mm stąd minimalna szerokść szeliny 0.8 mm (mniejwięcej). Chcąc uzyskać mniejszą szerokość szczeliny należy użyć mniejszczej dyszy ściernej i wodnej. W przypadku OMAX-a oferowana jest również głowica typu MINIMAXJET o średnicy 0.5 mm.
Dla uzupełnienia zagadnienia pytanie: z jakimi średnicami dysz mieliście do czynienia?
 
     
Aszpen 
Aszpen

Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 9
Wysłany: 2010-03-20, 17:05   

agama napisał/a:
Słuchjacie

Dostałem zapytanie na wycięcie elementu z aluminium. To jest mały problem bo ciąć to potrafię, ale w elemncie o grubości 10 mm klient zażyczył sobie rowek o grubosci 0,8 mm i wchodzący w głąb materiału na głębokość 7 mm.

Czy ktoś mi pomoże i powie mi jak to można zrobić??
Jakich parametrów trzeba użyć żeby zrobić rowek a nie przebić się na wylot materiału??

To jest złożone zagadnienie ale wykonalne tzw. nacinanie rowka. Trzeba jednak wiedzieć że rowek rowkowi nie jest równy. Wzależność od parametrów strugi występują w nim takie cechy jak: zbieżność ścianek, zaokrąglenie dna, zaokraglenie brzegów rowka, chropowatość i falistość dna rowka. Ogółem kształt poprzeczny który jest uzależniony nawet od stopnia zużycia głowicy roboczej. Jeśli do tego celu nie stosuje się specjalnego oprogramowania to zostają tylko testy nacinania przy różnych prędkościach i określenie akceptowalnej odchyłki od założenia. Utrudnieniem jest również nieliniowa zależność pomiedzy prędkością a uzyskiwaną głębokością.
Efektem nacinanie rowka jest tak naprawdę zagadnienie w poscie http://www.waterjet.org.p...wtopic.php?t=44
 
     
agama 

Wiek: 49
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 39
Wysłany: 2010-03-20, 17:14   

Ostatnio miałem zapytanie od klienta na wycięcie dwóch detali z naciętymi rowkami. Klientowi zależało, żeby szczelina nie była szersza niż 0,8 mm. Miałem dylemat i myślałem o zastosowaniu głowicy minijet, ale najpierw dokonałem próby na dyszy standardowej. Okazało się, że szczelina wyniosła pomiędzy 0,55 a 0,6 mm. W załączeniu przesyłam zdjęcie detalu ze szczelinomierzem.
Materiał - stal 304 gr. 1,5 mm

Image00033.jpg
Plik ściągnięto 12270 raz(y) 130,73 KB

Image00039.jpg
Detal ze szczelinami o szerokości 0,55 mm
Plik ściągnięto 12270 raz(y) 98,08 KB

 
     
Tuti 
Omax 55100/P4055V


Wiek: 38
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 94
Wysłany: 2010-03-20, 17:41   

Ciekawa robótka. Ja miałem okazję przetestować głowicę Micro Jet.
Porobiłem kilka prób i udało mi się uzyskać szczelinę 0,38mm. Może ci się przyda.

Więcej na ten temat pisałem tu: http://www.waterjet.org.p...wtopic.php?t=31
 
     
agama 

Wiek: 49
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 39
Wysłany: 2010-03-20, 17:47   

A nie wiesz jaki jest koszt zakupu takiej głowicy. Muszę powiedzieć, że te małe koła zębate zrobiły na mnie wielkie wrażenie.
 
     
agama 

Wiek: 49
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 39
Wysłany: 2010-03-20, 18:18   

Aszpen napisał/a:
agama napisał/a:
Słuchjacie

Dostałem zapytanie na wycięcie elementu z aluminium. To jest mały problem bo ciąć to potrafię, ale w elemncie o grubości 10 mm klient zażyczył sobie rowek o grubosci 0,8 mm i wchodzący w głąb materiału na głębokość 7 mm.

Czy ktoś mi pomoże i powie mi jak to można zrobić??
Jakich parametrów trzeba użyć żeby zrobić rowek a nie przebić się na wylot materiału??

To jest złożone zagadnienie ale wykonalne tzw. nacinanie rowka. Trzeba jednak wiedzieć że rowek rowkowi nie jest równy. Wzależność od parametrów strugi występują w nim takie cechy jak: zbieżność ścianek, zaokrąglenie dna, zaokraglenie brzegów rowka, chropowatość i falistość dna rowka. Ogółem kształt poprzeczny który jest uzależniony nawet od stopnia zużycia głowicy roboczej. Jeśli do tego celu nie stosuje się specjalnego oprogramowania to zostają tylko testy nacinania przy różnych prędkościach i określenie akceptowalnej odchyłki od założenia. Utrudnieniem jest również nieliniowa zależność pomiedzy prędkością a uzyskiwaną głębokością.
Efektem nacinanie rowka jest tak naprawdę zagadnienie w poscie http://www.waterjet.org.p...wtopic.php?t=44


Dzięki Aszpen za odpowiedź. To już dla mnie stary temat. Muszę powiedzieć, że udało mi się to wykonać. Klient był zadowolony z prób i zaczęliśmy dla niego produkcję detalu. Wystarczyło na rysunku w miejscu gdzie miał być wygrawerowany rowek zaznaczyć grawerowanie i w Inteli Make ustawić prędkość wytrawiania. Udało mi się uzyskać wytrawianie na głębokość 0,7 mm. Jest to powtarzalne i klientowi w zupełności wystarcza.

Ale dzięki za dobre chęci.
 
     
Tuti 
Omax 55100/P4055V


Wiek: 38
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 94
Wysłany: 2010-03-22, 13:10   

agama napisał/a:
A nie wiesz jaki jest koszt zakupu takiej głowicy. Muszę powiedzieć, że te małe koła zębate zrobiły na mnie wielkie wrażenie.


A wiesz że nie wiem. Dostałem ją do testów, a mój boss mi nie odpowiedział. Najlepiej zapytaj u źródła.
 
     
agama 

Wiek: 49
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 39
Wysłany: 2010-03-28, 19:55   cięcie brązu

Czy ktoś mia do czynienia z cięciem brązu. Mam klienta, który chce wycinać elementy z brązu. Czy ktoś mi podpowie jak zachowuje się brąz w cięciu. Do jakiego materiału go można porównać. Ja myślę, że jego zdolność obróbcza będzie pomiędzy mosiądzem a stalą nierdzewną. Czekam na podpowiedź.
 
     
danTe21 

Wiek: 31
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Poland
Wysłany: 2010-03-28, 22:51   

Hmm, z tego co pamiętam to ciąlem kiedyś klientowi taką figurkę żołnierza z brązu. Chciał ją przykleić na okładkę jakiejś starej książki czy coś i potrzebował mieć jedną strone płaską.. no to przeciąłem i muszę powiedzieć że obrabia się bardzo dobrze jak każdy metal w sumie. Nie pamiętam co ustawiłem ale radziłbym spróbować ciąć jako coś odrobine twardszego od mosiądzu.
 
     
agama 

Wiek: 49
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 39
Wysłany: 2010-03-29, 06:22   

Dzięki DanTe21. Dziś przyjeżdża do mnie klient więc spróbuję, Dam potem znać jak to wyszło.
 
     
agama 

Wiek: 49
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 39
Wysłany: 2010-03-29, 19:24   Cięcie szkła

Mam kolejne pytanko.

Czy ktoś z was próbował ciąć szkło w pakiecie. Mam problem z dostającym się garnetem pomiędzy warstwy. Czy ktoś podpowie mi jak tego uniknąć??
Z góry dziękuję...
 
     
Tuti 
Omax 55100/P4055V


Wiek: 38
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 94
Wysłany: 2010-03-29, 23:16   

Niełatwa sprawa takie szkło ciąć. Nie ciąłem nigdy w pakiecie. Nawet pojedynczo czasem łatwo nie jest. Może po prostu są materiały których nie można ciąć w taki sposób? Sorrki ale nic nie przychodzi mi do głowy.
 
     
agama 

Wiek: 49
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 39
Wysłany: 2010-03-30, 05:51   

No widzisz Tuti Da się ciąć w pakiecie szkło, tylko czasami w niektórych warstwach wchodzi garnet pomiędzy warstwy i może porysować szkło. Zastanawiam się czy przełożenie warstw jakimś niedrogim materiałem pozwoli na uniknięcie dostawania się garnetu pomiędzy szkło.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group